Linkowanie jako jedna z metod pozycjonowania

Pozycjonowanie to proces dążący do pozyskania jak najlepszych pozycji dla strony a także wygenerowania jak największego ruchu organicznego. Ażeby jednakże dana strona www miała w wyszukiwarkach dobrą widoczność, musi być świetnie zoptymalizowana pod kątem SEO i spełniać wszystkie podstawowe oczekiwania wyszukiwarki. Zasady te nakreślone są przez poszczególne algorytmy tej wyszukiwarki i jest takich kilka, z którymi trzeba się liczyć, jeśli pragnie się świetnie wypozycjonować własną witrynę.

Algorytm Panda Algorytm Google Panda pojawił się pierwszy raz w lutym 2011 roku i od tego czasu zajmuje się analizą treści strony w relacji do danego zapytania. Obniża wartość i pozycję tych witryn, które mają niewiele wartościowe treści, nieodnoszące się do tematyki strony lub nieunikalne, skopiowane z innych stron duplikaty. Algorytm Pingwin Ten z kolei zajmuje się profilem linkowania danej witryny. Pojawił się w 2012 roku i od kilku lat rozważa linki strony. Jeżeli strona linkowana jest przez wartościowe serwisy, podwyższa jej wartość, jeżeli już nawet całkiem inaczej i linki pochodzą ze spamerskich miejsc, katalogów lub korzystają z Systemu Wymiany Linków, wówczas ich pozycja obniża się. Algorytm Koliber Kolejny algorytm nazwany po gatunku ptaka para się ścisłym dopasowaniem zwracanych w wynikach wyszukiwarki treści w relacji do zapytania użytkownika. Rozpoznaje on kontekst zapytania i potrafi dopasować taki sam do niego wynik. Pierwszy raz pojawił się w sierpniu 2013 rok. Algorytm Gołąb Następny ptak, czyli gołąb pojawił się w lipcu 2014 roku i zrewolucjonizował wyniki lokalne SEO. Jest to najważniejszy algorytm, jeżeli już chodzi o SEO lokalne, gdyż potrafi zaimplementować wyniki do zapytania, posługując się ściśle określonym obszarem użytkownika. Wpłynął także wprost na mapy, czyli Google Maps. Mobile friendly Ten algorytm koncentruje się na mobilności danej strony, sprawdzając, czy wyświetla się ona prawidłowo i bardzo dobrze na innych rozdzielczościach, z uwzględnieniem szczególnym urządzeń mobilnych. Strony, które pragniemy pozycjonować dobrze muszą być głównie zrealizowane w technologii RWD, czyli być przyjazne zarówno dla użytkowników desktopowych, jak i mobilnych. Sprawdź: https://www.bme.com/iam/hermingjdx94. Pozycjonowanie strony - zadanie dla profesjonalistów